chatbot of voice assitant nodig? Ik help je graag als

Chatbot Consultant

Image

Waarom een chatbot

Conversational interfaces zijn hot. Met een chatbot of voice assistent kun je je klanten via bestaande contactopties zoals live chat, Whatsapp en Facebook Messenger ineens 24/7 support bieden. Voorheen hield die ondersteuning op wanneer de klantenservice gesloten was. Die tijd ligt definitief achter ons.

Hoe begin je eigenlijk met een chatbot? Dat begint met het beantwoorden van deze drie vragen: 

  • Welk klantprobleem gaat de chatbot oplossen? 
  • Wanneer is de chatbot succesvol?
  • Is er conversational draagvlak organisatiebreed?

Meer informatie

Gebruik voice assistants stijgt snel

Omdat het gebruik van voice assistants zoals de Google Assistant en Apple's Siri relatief nieuw is in Nederland, deel ik graag wat cijfers uit het dit jaar gepubliceerde Small Talk rapport van Capgemini:
  1. 50% gebruikt voice assistant sinds dit jaar
  2. 70% is tevreden over de huidige voice assistant
De vraag is dus niet zozeer of het grote publiek deze technologie en masse gaan omarmen maar meer wanneer dat het geval is.

Het fijne is dat moderne chatbot frameworks waar je je dialogen in ontwerpt doorgaans makkelijk integreerbaar zijn met spraakassistenten. Zo heeft Google de integratie van de Google Voice Assistant kinderlijk eenvouidig gemaakt in Google chatbot framework Dialogflow.

Het is niet zozeer de vraag óf je iets met voice moet gaan doen maar meer wanneer je dat moet gaan doen

Wat doe ik als chatbot & voice consultant

Omdat chatbots en voice assistant nieuws technologie betreft, zijn nog niet heel veel mensen die hier al jaren ervaring mee hebben. Ik verdiep me sinds eind 2017 in conversational ai, chatbots en voice concepten. Sindsdien help ik verschillende corporates bij het opzetten en verbeteren chatbots en voice assistenten.

Kennis die ik hierover heb opgedaan blijkt waardevol voor veel organisaties. Wat neem ik zoal mee:

  • Uitgebreide kennis over chatbot & voice oplossingen
  • Kennis van mogelijkheden met chatbots & voice
  • Hoe je stakeholders ermee kunt laten spelen
  • Kennis van omni-channel inzet conversational ai
  • Enterprise dialoog management
  • Hoe zet je een intent-model op
  • Gebruik van entities en schaalbare dialogen
  • Waarom je specifieke informatie op één plek wilt vastleggen 
  • Hulp bij het opzetten van conversational teams
  • Kennis over de impact van conversational ai op een organisatie

Ik adviseer dus niet alleen, ik kan chatbots en voice assisntants ook voor je maken en kan stakeholders meenemen in de veranderingen die dit kan betekenen.

CHATBOT TEAM

Uiteindelijk zal een team dat in nauw contact staat met stakeholders en gebruikers van de chatbot bepalend zijn voor het succes. Denk aan de volgende rollen:
Scrum Master & Product Owner
Front & back-end developers
Conversational copy writer
Conversational UX'er
Image

De weg naar kennisoverdracht

Ik ben beschikbaar als freelance chatbot consultant voor organisaties waar geen of te weinig kennis over dit onderwerp beschikbaar is. Wanneer je voorziet dat conversational ai een core proces gaat worden adviseer ik altijd om zo snel mogelijk te starten met kennisoverdracht. Daarmee leer je snel op eigen benen te staan en ben je minder afhankelijk van mijn kennis en denkwijze.

Wat doe ik hier zoal voor:

  • Directe kennisoverdracht aan collega's
  • Inspiratie sessies over artificial intelligence, chatbots en voice
  • Chatbot workshops geven
  • Documentatie aanmaken
  • Toegang tot mijn netwerk en informatiebronnen
  • Helpen opzetten van visie, strategie, doel, kpi's
Image

KOFFIE & KENNISMAKEN

Interesse? Ik kom graag langs om onder het genot van een bak koffie kennis te maken met jullie organisatie. Ik hoor namelijk graag waar uitdagingen liggen zodat we er samen achter kunnen komen waar een chatbot of voice assistant waarde kan genereren. Staat de koffie aan?

P.S.: Thee of een ander drankje mag natuurlijk ook!

Valkenboskade 672, 2563 JR, Den Haag

Ik help organisaties graag met chatbots, voice assistants, innovatieve concepten, het opzetten en opschalen van agile en digitale transformatie trajecten en het optimaliseren van bestaande digitale omgevingen zoals webshops, self-service functionaliteit en mobiele apps.

 

© Copyright 2010 - 2019 Louis Jansen Digital Consultancy

Search