
Waarom een chatbot
Hoe begin je eigenlijk met een chatbot? Dat begint met het beantwoorden van deze drie vragen:
- Welk klantprobleem gaat de chatbot oplossen?
- Wanneer is de chatbot succesvol?
- Is er conversational draagvlak organisatiebreed?
Gebruik voice assistants stijgt snel
- 50% gebruikt voice assistant sinds dit jaar
- 70% is tevreden over de huidige voice assistant
Het fijne is dat moderne chatbot frameworks waar je je dialogen in ontwerpt doorgaans makkelijk integreerbaar zijn met spraakassistenten. Zo heeft Google de integratie van de Google Voice Assistant kinderlijk eenvouidig gemaakt in Google chatbot framework Dialogflow.
Wat doe ik als chatbot & voice consultant
De technologie waar chatbots en voice assistants gebruik van maken is relatief nieuw. De ontwikkeling gaat ondanks dat zeer hoog tempo. Ik doe sinds 2017 ervaring op met verschillende conversational platformen.
Mijn kracht ligt met name bij:
- ondersteuning bij definiëren van conversational visie & strategie
- het realiseren van chatbot & voice concepten in chatbot frameworks
- teams ondersteunen met chatot en voice kennis en ervaring
- business vragen vertalen naar werkende chatbot / voice oplossingen
- hulp bij het maken van conversational keuzes met betrekking tot technologie, ux en operationele impact
Ik adviseer dus niet alleen, ik kan chatbots en voice assistants ook voor je maken. Ik laat zien hoe het echt werkt voor de eindgebruiker. De rol van Product Owner Conversational AI vul ik ook graag in wanneer er een dedicated agile scrum team beschikbaar is.
CHATBOT TEAM
De weg naar kennisoverdracht
Wat doe ik hier zoal voor:
- Directe kennisoverdracht aan collega's
- Inspiratie sessies over artificial intelligence, chatbots en voice
- Chatbot workshops geven
- Documentatie aanmaken
- Toegang tot mijn netwerk en informatiebronnen
- Helpen opzetten van visie, strategie, doel, kpi's
KOFFIE & KENNISMAKEN
P.S.: Thee of een ander drankje mag natuurlijk ook!