Online marketing blogs

Toegevoegde waarde van Affiliate Marketing

De toegevoegde waarde van affiliates

Stel, je hebt een succesvolle webwinkel in electronica of vliegtickets. Als online marketing middelen zet je seo, sea, affiliates en email marketing in.

Laten we Vliegtickets.nl als voorbeeld nemen. En stel dat zij binnen de organische resultaten positie 1 en 2 innemen op de keyword combinatie "vliegticket bangkok".

 

Nieuwe affiliate met domeinnaam vol keywords

Op een gegeven moment meldt zich een nieuwe website aan bij het affiliate programma van jouw organisatie. De domeinnaam van de site bevat keywords die direct concureren met jouw kernactiviteiten.

De affiliate website produceert regelmatig verse content over aanbiedingen en met wat extra link building activiteiten erbij lukt het hen om op de keyword combinatie "vliegticket bangkok" op positie 1 of 2 te komen in de organische zoekresultaten van Google.

Wat vind jij? Is dat domein dan van toegevoegde waarde omdat het jou indirect aan een derde positie helpt? Of biedt zo'n affiliate geen toegevoegde waarde omdat bezoekers van dit domein toch al de intentie hadden om wellicht bij vliegticets.nl een vliegticket naar Bangok te kopen?

Ik zie namelijk steeds vaker dat Jan en alleman domeinnamen opkopen waar specifieke keywords in verwerkt zitten. Enerzijds een wel erg makkelijke manier van scoren als affiliate, anderzijds kan het jou als adverteerder ook weer helpen met groei zolang de affiliate met je samen wil werken.

Ik ben er nog niet uit. En zolang attributie nog niet heel erg fijntjes werkt binnen mis ik de inzichten om de data het antwoord te laten geven. Mocht je hier zelf ervaring mee hebben en een antwoord voor me hebben, dan hoor ik het graag van je!

 

Wat is Affiliate Marketing

Wil je meer weten over dit onderwerp? Check dan onder andere mijn blog Wat is Affiliate Marketing. Ik leg er het basis concept uit, vertel over attributie modellen en hoe je er geld mee kunt verdienen én ook verliezen wanneer je niet goed oplet.

Valkenboskade 672
2563 JR Den Haag

Ik help organisaties met het opzetten van chatbots, artificial intelligence, digitale service en sales concepten. Daarnaast deel ik mijn expertise ook om bestaande websites, webshops, self-service functionaliteit en mobiele apps te optimaliseren.

 

© Copyright 2010-2024 Louis Jansen Digital Consultancy. All Rights Reserved