Blogs over klantgericht ondernemen

9 verbetertips voor de Parship klantenservice

9 tips voor de Parship-klantenservice

Als ondernemer heb je naast het verdienen van een goede boterham ook een aantal plichten. Zo ligt de bewijslast dat iemand iets aan je dient te betalen bij jou. En omdat ik me 15 maanden na het sluiten van een overeenkomst niet kon herinneren akkoord gegaan te zijn met een verhoging van de maandlasten na 12 maanden met factor 2,5 (!) besloot ik om de desbetreffende ondernemer maar eens te vragen wanneer we dat overeengekomen waren. Dat bleek de start te zijn van 3,5 maand beweringen, blufpoker en het inschakelen van een incasso bureau zonder uiteindelijk enige vorm van bewijs recht te hebben op hetgeen geeist werd. Hieronder mijn ervaring met de klantenservice van online dating website Parship incl. 9 tips wat ik anders zou doen om van Parship een meer klantgericht platform en organisatie te maken.

De Parship-klantenservice

De paarse krokodil van Pathé

Klantgericht ondernemen bij Pathé

Anno 2013 is het voor bioscoop gigant Pathé uitdagender dan ooit om de consument over te halen om een bezoek aan de bioscoop zelf te brengen. Menig huishouden heeft een flinke flatscreen aan de muur hangen, meestal gekoppeld aan een geluidssysteem dat niet veel onder lijkt te doen voor een bioscoop installatie.

En omdat het thuisaanbod van films steeds groter en actueler wordt, probeert Pathé ons met andere zaken toch over te halen om naar een bioscoopzaal te komen zoals een IMAX ervaring. En niet in de laatste plaats zou je verwachten dat ook service een steeds belangrijkere rol speelt.

► Paarse krokodil


search